onsdag 3 mars 2010

Klockan tre på natten

Det går verkligen inte att sova har svin ont, men nej det ska inte bli mer morfin här tack, hjälper två timmar och så känner mig hög som ett hus.

Jag får hoppas att de kommer med någon ny idé om hur man kan lindra smärtan.

Men vad gör man på ett sjukhus mitt i natten, man startar inte ett disco för de flesta på avdelningen är över medelåder sej inte att de kan dansa men det ligger så snällt och sover. Och så är ju frågan skulle jag själv klara av det, så det är ingen idé.

Vad jag har gjort först tittat på en film i datorn (vågar inte köra TV har inga hörlurar till denI) såg a good year av Ridley Scott en av skådespelarna är Russel Crow. Helt ok film med lyckligt slut som det alltid är i sådan "tonårs porrfilmer" som min pappa säger. Idag 20 år senare har jag börja förstå vad han menar min älskade pappa. Ja tänk vilka film partyn jag och mina tjej kompisar hade och innan vi var femton och fick hyra själv så lurar vi pappa att hyra år oss och han sa alltid till oss ja ha har ni valt "tonårs porr" nu igen, Och då var det filmer som Dirty Dancing, fame, Just to have fan (hette den så) ja ni som är tjejer förstår nog vilken typ av film jag menar ni killar tror jag inte erkänner att ni tittar på dessa filmer ;-)

Men det var ju inte film vi skulle diskutera utan vad man gör på ett sjukhus kl tre.

Efter filmen lyssna jag på en bok i min mobil som min älskade man har laddat ner till mig. Tänk vilken underbar familj jag har som hjälper mig att få ett drägligt liv på sjukhuset. Nu till boken och det är en bok av en dansk författare som heter Leif Davidsen och titeln på den bok jag har hört är den okända hustrun Den var kanon bra rekommenderar den starkt det är en deckarroman med kärlek och spänning samt en väldigt bra beskrivning av hur vi som personer känner oss när man blir sviken av någon man älskar djup. Mer får ni inte veta om ni inte läser den förstårs.

Jaha vad gjorde jag efter detta, jo kom på att min blöja var ju torr så jag kunde ju gå upp och ta ett toa besök. Sagt och gjort tar tag i min snygga kompis i ena hantaget och vad händer jag tappar balansen och ramlar ner på golvet, aj aj detta var inte bra var sitter knappen så jag kan ringa på dem oj det var långt bort. Så jag börjar tänka hur klarar jag detta utan att ringa,d för hur ska jag göra när jag kommer hem. Så jag tar tag i min kompis som ligger brevid mig och skrattar åt mig. Viker upp honom och tar satts för att häva mig upp med hjälp av honom. Men vad jag inte tänkte på var ju att han var ju så lätt (ja det är en smal och nätt man) och jag för ont för att dra mig upp själv ok jag fått ta och försöka komma åt knappen. Jag som så gärna vill själv. Drar bordet till mig som jag vet att det finns en knapp och så kommer två personer in och hjälper mig upp så jag kan fortsätta min färd in på toa. Och sen så är man tillbaka i sängen igen hel utan några skrubb sår får se över hur mister gåman mår men det gör jag i morgon för jag tänker tjura en stund över att han var så elak mot mig han ska ju vara mitt stöd nu i livet.

Mer har jag faktiskt inte gjort nu i natt, jo jag fick en alvedon av de snälla sjuksköterskorna som kom in och hjälpte mig.

Vet inte vad jag ska hitta på mer i natt men jag får surfa runt lite och kanske se om min man kanske har laddat ber en ny bok i datorn som jag kan föröver till mobilen eller alternativt lyssna från datorn, Ja vi får se.

Jag hoppas ni alla andra där ute sover skönt i era sängar med era familjer nära er. Kom gärna med förslag på hur ni gör när ni inte kan sova....

1 kommentar:

  1. låter väl inte klokt med ca 0330 har jag alltid vakenstund och har haft i många, sen SJ- tiden, då man oroade sig för om morgontågen skulle avgå...så 0330 är min vargtimme.

    jag löser det numera med att ta min slurk aloe vera,lite näring liksom, sen somnar jag lugnt igen.

    se det som att det är en period i ditt liv det som sker nu, så mycket tid du får att reflektera över livet dina vakenstunder, det är många som inte hinner det under sin livstid.

    skriv ner alla tankar, allt du vill och inte vill göra i framtiden, vad du vill ha ut av livet. vad som gör livet värt att leva.

    det är sånt vi andra fått göra i kuratorsrummen för att vi lått saker och ting gått för långt i livet, inte reflekterat i tid...

    morgonkram från Mia och hoppas du får en bättre dag!!!

    SvaraRadera