tisdag 2 mars 2010

Nu har halva dagen gått

Har hunnit med en frukost som blev sen pga natten var så hemsk har haft så himla ont och frusit som fan.

Där efter kom en kille från psyk och prata lite och vad vi kom fram till vara väl att läkarna skulle sätta sig ner och prata och gärna med mig. Vi får se vad som händer med det. De är så duktiga på att bara prata med varandra.

Sedan kom min snälla sjukgymnast som ville att vi skulle gå ut och prova att gå i en trapp så jag och min nya snygga gråa kompis var ute och gick en sväng han tyckte om att få komma ut han är inte så snabb men vem har bråttom tågen går ju inte. Trapp momentet gick bra men gör ont så då vet de att jag kan klara trapp en hemma vilken tur, så mannen slipper bygga om huset.

Sedan kom en så snygg läkare in och sätter sig ner på stolen wow tänkte jag nu så har de kommit på en plan det är ingen som har satt sig ner och samtalat med mig på detta sätt (förutom snubben på psyk). Han säger att de inte vet vad jag har för problem, de har begärt hjälp av kollegor och de har gjort de som de tycker att de kan göra. Men vi kan inte ge dig morfin längre så vi borde nog skicka dig till smärt klinicken. Hurra en remiss till va kul. Jag undrar varför jag är på ortopeden när de inte kan hjälpa mig, och då informerar han mig att man inte har en avdelning för personer med fel som man inte kan hitta. Och jag kom in till dem först så därför är jag kvar hos dem.

Han stora fråga till mig var om jag klara av att åka hem eller inte?? Ja vad svarar men på det ja jag vill åka hem men om jag klarar det vet jag inte. Har ont som bara attans, går ju bra när man har morfin men det kan jag ju inte leva på. Har jag min kompis med mig så är jag ganska stadig men om jag inte kommer att trilla med den det vet jag inte.

Min man tycker det känns osäkert att ta hem mig, han känner att det känns otryggt.
Läkarna tror att jag klarar de om vi hittar rätt smärtlindring så går det för jag är bara ostadig pga smärtan.

Så idag ställer jag mig frågan till mig själv ska det vara så att jag ska åka hem acceptera att jag nu mera har en ny kompis mister gåman som hjälper mig fram i livet, har blöjor på mig för att inte kissa på mig och sedan ständigt ha ont. Är det så mitt nya liv ska se ut??

1 kommentar:

  1. Nä Lotta det ska du ABSOLUT INTE acceptera!!!!! Du måste kräva att få smärtlindring och en ordentlig utredning om vad det är som är galet! Jag har en kompis somhar konstant smärta pga ett antal op i magen då hon haft eg två olika bukspottkörtlar samt cancer i dessa. Hon har levt med morfin som smärtlindring i över 10 år. Det går om läkarna vill men som sagt det är ju väldigt viktigt att gå till botten med problemet och att hitta vad det är som är galet och inte bara behandla symptomen. Klart att du vill komma hem, vem vill ligga på sjukhus, men det är ju viktigt att ni känner er trygga med att du åker hem så att det inte blir allvarliga komplikationer för att du är hemma.. Hmm lång kommentar...

    Stora starka styrkekramar till dig vännen

    SvaraRadera