söndag 28 mars 2010

Nu är det sommartid

Vakna i morse och kom inte ihåg vilka klockor som var ändrade till sommartid. Men höra att dottern satt ner på undervåningen och titta på TV så klocka vid sängen måste stämma. Och det gjorde den. Men förstår inte man ställer om klockan två gånger om året men ändå blir man lika osäker, och vi har gjort detta i årtionden.

Min syra brukar säga att man ska tänka vi ställa ut utemöblerna sår flyttar vi fram klockan och när vi tar in dem så drar vi tillbaka klockan. Ja det kan nog vara en bra idé.

Vad ska man göra den här söndagen då, jag prova att vara en sväng på staden igår och det var verkligen en kamp kroppsligt så idag blir det en hemma dag. Dottern ska på barnkalas i dag så min son är så ledsen för han inte får följa med för han tycker att barnen är han kompis också. Och så är det nog men vilka sexåringar vill ha en treåring med på kalaset.

Så jag har lovat sonen att vi ska ha ett litet eget kalas hemma med nallarna. Så idag har han gått och bjudit in sina speciella nallar till kalaset. Och jag skulle också få välja en nalle och ha med på kalaset och vad hittar jag i lekrummet min egna nalle som jag hade när jag var liten. Jätte kul! Så är kommer en inbjudan till alla nallar där ute idag är det kalas hos oss, så är du nalle så är du välkommen.... Detta kan vi verkligen kalla söndags mys...

För i morgon gäller det verkligen, äntligen är det 29 mars och jag ska få göra den efterlängtande undersökningen på urinblåsa. Konstigt att man kan längta till något som har med sjukhus att göra när det ända man har varit på de senaste två månaderna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar