onsdag 17 mars 2010

Morgonen vänder med skratt

Som vanligt vaknar jag med värk och frågan är ska man gå upp eller inte. Familjen kommer upp till mig i sängen och säger hej då och åker väg. Jag segar mig upp och kommer upp ur sängen efter mycket om och men som vanligt, ja ni har hört denna många gånger.

Har ni sätt reklamen för triss plötsligt så händer det och så var det just nu på morgonen, synd nog van jag inga pengar men jag har aldrig skrattat så mycket på länge.

Får en MMS bild i mobilen på en person som sover ingen text eller något men den kom för min kusin. Och jag vet att hon har en kille som hon träffar. Då jag inte riktigt såg vem som var på bilden så tänkte jag varför skickar hon bild till mig. Vill hon visa att hon har fått tilldet. SMS tillbaka och undrar vem är det i sängen grannen eller... Hon ringer tillbaka och undrar om jag har fått en knäpp. Och då visar det sig att hennes son har tagit bild på henne när hon ligger och sover och lyckas skicka den till mig... Och när jag börjar studera bilden nog ser jag att det är hon. Jag och min kusin skrattar så den ena gråter och den andra kissar på sig (vem det var behöver vi inte säga). Kändes kul att få skratta så mycket.. Min kusin är överlycklig över att bilden hamnade hos mig, skulle gärna dela bilden med er men har lovat att radera den för det var inte den snyggaste bilden ;-)

Så ett tips till alla små barnsföräldrar är att ha knapp lås på telefonen, barn är duktigare på teknik än vad vi tror....

3 kommentarer:

  1. Barn är superbra på teknik, jag vet inte hur många ggr Elton lyckats ringa 112 från min mobil, pinsamt värre:)

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Bra början på dagen. En gott skratt förlänger livet sägs det.
    Sköt om dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt underbart för dig att verkligen få skratta åt nåt så tramsigt som ett mmsfoto.... Härlig strat på dagen gumman!!! Kram kram

    SvaraRadera