lördag 6 mars 2010

Vaknar av sång

Natten har varit hemsk febriga barn som hamnade i våran säng, jag kände att jag inte fick plats hade så svårt att vända mig när man hade två barn bakom ryggen. Kan inte förstå att de måste ligga på sin mamma fast de har sin pappa i sängen också. Klockan tre gav jag upp och gick ditt min dotters säng.

Så kl åtta kommer de in och sjunger det blev ingen tomte eller lucia som de hade tänkt sig då jag sov i rummet där kläderna fanns. Men det var mysigt ändå med två barn som sjunger. Deras pappa hade inte hunnit vara på stan och handlat men han är så uppfinnings rik så han fixa ett present kort på morgonen. Så en mössa ska vi in handla senare. För min älskade mössa är borta.

Hur vi kommer att fortsätta fira dagen beror på dags formen och vilka som vill och vågar komma och äta tårta fast man har två febriga barn. Men tårta kommer vi att ha hemma, sonen min han har tjatat sen vi gick upp att de ska åka och köpa.

Vet att det ska komma blommor till mig idag, de ringde och fråga om jag var hemma. Ja hemma är jag då allt när jag knappt kan gå till toa utan att trilla och vem går ut med mister gåman inte jag. Den stora frågan är vem har skickat blommor till mig?? Så mycke blommor som jag har fått under min sjukdomsperiod har jag nog aldrig fått. Kul att se att det finns folk där ut i världen som tycker om mig och bryr sig om mig. Jag har nog svårt att inse att man kan tycke om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar