torsdag 25 mars 2010

Mötet hos sjukgymnasten

Vilken mysig sjukgymnast jag har träffat i dag, vi hitta några rörelser jag skulle kunna göra hemma och så fick jag nya kryckor mina försvan när jag var på vårdcentralen sist när jag hamnade på akuten. Nu så har jag ett mål att klara av att gå i 5-10 minuter i sträck med kryckor inne. Så jag får igång balansen och kroppen igen.. Hon påpeka dock att det är kroppen som bestämmer hur mycke du orkar och inte din vilja. Det är nog det som kommer att vara svårt att jag själv sätter stopp men jag ska försöka.

Efter besöket så var jag med pappa och åt lunch det var trevligt. Kändes kul att få vara med pappa lite själv en stund och bara sitta ner och prata.

När jag väl har kommit hem och pappa åkt och jobba igen. Så ringer mannen mig och säger att sonen har feber och undrar om jag kan få tag i pappa som kan hämta honom. Men pappa är på jobb så jag tog och satte mig i bilen själv fast jag inte borde men vill få hem sonen, för han var vist väldigt dålig. Och när man kommer till dagis så var det inte så farligt typiskt.. Men men nu är han hemma med mig, när vi ändå var ute och tjuv åkte så stanna vi på ICA MAXI och köpte tre filmer så nu har vi att göra..

Så nu ska jag mysa med sonen och få äran att vara hemma med sjuktbarn det är inget som vi egna företagare är så vana vid...

1 kommentar:

  1. Hej Lotta, hoppas din sjukgymnastik kommer att hjälpa dig att hålla kroppen i form tills du blir bra igen.
    Jag måste bara säga att det var väldigt kloka ord från sjukgymnasten att man ska lyssna till hur mycket kroppen orkar och inte på vad man skulle vilja göra. Ofta är det så att vi vill så mycket och blir så otåliga att vi tar i mer än vad som är hälsosamt, i alla lägen! I längden måste kroppen ändå få bestämma, det mår vi bäst av. Ha det bra nu och jag håller tummarna att han som kontaktade dig får tag på en läkare som kan tolka dina symptom.
    Hoppas det är ok om vi svänger förbi er när vi åker ner till landet nästa gång? Vi ringer först såklart!

    Hälsningar

    Eva

    SvaraRadera