torsdag 11 mars 2010

Ensam hemma..

Nu så har man kommit upp ur sängen, fixat till sig ätit frukost. Oj så här börjar jag min morgon varje dag men det kanske alla gör??

Barnen kom iväg till dagis trotts dottern hostat väldigt mycket igår kväll. Men säger som mamma säger hosta smittar inte. Min älskade man har kommit iväg till jobbet. De jobbigaste är att han jobbar i Stockholm och tyvärr så har vi ingen bra erfarenhet av SJ denna vinter så man blir orolig hur lätt det är för honom och komma hem om det inte funkar på dagis i dag. Vet inte om jag vågar köra bil ännu.

Så jag ber alla tjuvar i dag var hemma gör inga brott i dag, ni kan ta en semesterdag i dag. Det tror jag verkligen att ni behöver. Om ni inte gör massa saker så är det inga problem att få tag i min pappa som lätt kan hämta barnen från dagis. Så jag ber er SNÄLLA!!

I morse när jag läste tidningen så blev jag glad, det fanns en artikel om en tjej som ska starta en mammablogg på vår lokala tidning www.sn.se . Och denna tjej har jag idag samarbete genom mitt egna företag. Så det känns kul att man har valt någon bra person och starta en samarbete med. Så besök jätte gärna hennes blogg http://agnieszka.blogg.se älskar du tävlingar så ska du verkligen läsa hennes blogg ;-)

Hmm vad ska man göra idag, jo jag ska mysa lite nu på morgonen. Sen ska jag ringa en tjej och höra med henne om hon är villig på att jobba lite timmar. Vågar inte tro att jag kommer att kunna börja jobba i april som jag skulle vilja och om jag kommer att kunna jobba så tror jag inte att det kommer att gå på heltid de första dagarna. I dag har jag tre tjejer på timmar men det känns som jag måste ha in en till för jag är så sårbar nu när jag inte mår bra. Så håll tummarna att detta kan vara något, fast det känns så svårt när man inte kan garantera några timmar. Men hon är arbetslös så hon borde nog vilja jobba. Fast det beror nog på hur mycket man får ut om man stämplar, känns som vissa tycker det är lättare att stämpla.. Men vad jag vet då jag bara har stämplat en hel månad i mitt liv, mitt fack ringde till och med och fråga varför jag var anmäld som arbetslös då jag alltid meddelade att jag jobba ful tid. Så de undra om det inte skulle vara lättare för mig att återkomma när jag verkligen var arbetslös. Och de hade nog rätt för jag jobba på två ställen och vad jag kommer i håg så jobba jag nog viss tid lite mer än heltid.

Just ja två tjejer från forna tiden på SJ kommer ju till mig idag, vet ni tjejer jag har sminkat mig idag till eran äran :-) Åh jag tycker det ska bli så kul, har verkligen saknat er tjejer. Och det som känns så skönt är av vi tre vet verkligen hur det är att leva i kriser och hur man tar sig igenom dem. Vi har faktiskt upplevt en för oss värsta kris som ingen skulle vilja gå igenom. Det är hundra år sedan, men jag tror att detta gjorde att vi verkligen förstår varandra när det verkligen är kris i våra liv. För vi tog igenom oss denna kris tillsammans.

En av tjejerna sa att de skulle ha med sig något mumsigt undra vad det kan vara, kommer inte ihåg om hon var duktig på att baka själv?? Men strunt samma det är sällskapet som jag är ute efter.

Jag ska faktiskt ringa till urologen i Eskilstuna idag och se hur lång tid det kan ta innan man kan få en tid hos dem för nu har det gått två veckor sen urologen i Nyköping skicka min remiss. Så håla tummarna att det ska gå bra.

Men va långt detta in lägg blev men det blir väl så när man bara sitter här och funderar på livets mening. Men nu ska jag ta och hämta en kopp kaffe till. Jag undra hur många koppar dricker jag numera?? Det är ju de roligaste som händer just nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar