måndag 8 mars 2010

Sol Sol..

Nu så har man suttit en liten stund i solen, min älskade man tog fram en stol och sedan en filt och bädda ner mig ute på altan. Hade varit jätte mysigt om man inte hade två halv sjuka barn som hela tiden var osams. Men en stund blev det i allafall.

Har sovit en stund sedan med min son i soffan var faktiskt väldigt mysigt men låg inte så bra så nu har man jätte ont i kroppen, eller jätte ont jag har ju jämt ont så det var ju inget nytt.

Det som är kvar av dagen kommer nog inte att hända så mycket man sitter där man sitter, vet inte vad min man har för tanke på mat men det är väl det som står näst på tur äta alltså.

Har nog aldrig rutat in mina dagar efter olika punkter som jag gör nu och punkterna är:

  • medicin
  • gå upp
  • Duscha
  • Äta frukost
  • Medicin
  • Lunch
  • Eftermiddags kaffe
  • Middag
  • Medicin
  • TV kväll
  • Sova

De enda tråkiga är att jag inte jobbar något mellan dessa punkter hade jag gjort det så tror jag det hade varit lite roligare. Men tyvärr så går det inte att jobba just nu men jag känner mig ganska sugen...

Vi som bor så här lite halvt om halvt på landet får posten sent, dottern min var snäll och gick ut och hämta posten och ser massa brev från vårt landsting. Och hjärtat börjar dunka nu så har det hittat något, nu ska jag på något besök tänker jag det är ju fyra kuvert så man sprättar upp det väldigt ivrig och vad är det i dem då jo räkningar för den vistelsen på sjukhuset och ett läkarbesök med ambulanstransport. Och så fick jag min bricka som de glömde ge mig när de skrev ut mig. Så nu är man super besviken, kul att man ska få betala för vården som jag ibland känner att jag inte fått...

Nu så ska jag ta en kopp kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar