onsdag 24 mars 2010

Ett ljus har tänds i tunneln...

Jag är så glad att det finns vissa i min omgivning som verkligen vill hjälpa mig. Så jag säger man får verkligen veta vem som är en av de få riktiga vännerna.

Igår prata jag med en kompis som hade fått veta av en bekant att hon hade kämpat med liknande symptom som jag har hos massa olika läkare och ingen kunde hjälpa henne. Tills hon fick kontakt med http://www.borrelia-tbe.se/ . Då för tre år sedan var det en lite patientförening som hjälpte folk med Borrelia och TBE. Och idag är det en jätte stor organisation som hjälper människor med denna typ av sjukdom. För Borrelia och TBE är väldigt svårt att få ett exakt svar på att man har det eller inte, det är många som har det fast alla prover säger att det inte finns Borrelia eller TBE i kroppen. Men efter behandling har många blivit friska. Men nog tjatat om sjukdomen vad gjorde jag med denna information. Jag är ju så desperat så jag gör ju allt, så vad har jag att förlora på att inte ta kontakt med denna förening. Så sagt och gjort så gjorde jag det skicka mitt omtalade brev till föreningen igår kväll. Och vad händet jo personen svarar igår kväll att hon ska se om hon kan hjälpa mig. Då hon inte var på plats just nu så kunde hon inte göra något men hon skulle kolla upp det på fredag och åter komma. Hon av slutar med att hon verkligen lovar att återkomma till mig..

Sedan så är jag så glad att mina vänner runt mig blir arga på mig för att jag inte ber om hjälp. Som en kompis sa till mig igår om man säger till mig Lotta jag kan hjälpa dig med det. Så är det inte så farligt att bara säg Ja tack va snällt. Du måste inte göra allt själv utan vi finns för att hjälpa dig och vill verkligen hjälpa dig. Och det är faktiskt sant jag är dålig på att ta emot hjälp från människor runt om kring mig. Men det ska jag verkligen bli bättre på jag lovar..

Nu ska jag verkligen kämpa på att inte detta lilla ljus som har tänds ska släckas innan jag har fått hjälp jag ska inte ge upp.. Jag är stark och jag har människor runt mig som finns där för mig och vill hjälpa mig....

1 kommentar:

  1. Hej lotta!

    jag pratade med en kollega som berättade att hennes mamma helt plötsligt tappat känseln i benen och inte kunde gå. Hon har något som heter GBS,med borrelia att göra, hon blev bra efter att hon fått medicinen för detta ville bara upplysa dig om detta, du kanske redan har blivit kollad för detta men här har du länken ialla fall.

    http://wse276299.ta60.talkactive.net/

    Kram petra

    SvaraRadera