tisdag 23 mars 2010

Idag är det stora frågan varför???

Jag är så himla arg, fattar inte att man ska kunna vara trygg i sin egen stad..

När jag kom hem från sjukhuset fick jag veta att min grannes dotter på 16 år hade cyklat till skolan och blivit överfallen på en cykelbana på väg till skolan kl halv tio på morgonen. JA du läste rätt klockan halv tio på morgonen. Och det var på samma ställe som jag själv en vanlig måndag kväll i höstats själv blev överfallen...

Och så idag så får jag höra att denna stackars tjej har tagit sig mod till sig och cyklar till skolan och ser denna man på samma stället och blir så rädd så hon svimmar. Och jag kan bara säga vem fan hade inte blivit det. Så hon trillar av cykeln och får åka ambulans bort från platsen. Jag vet inte vad man ska säga men det är inte klokt... Jag lider verkligen med henne idag tänk att få en sådan chock. Sänder här en tanke till dig och jag hoppas alla som läser detta även gör det inte för att det läker dina sår men det kan vara en hjälp på vägen..

Själv har jag idag två barn som är inte så stora men de kommer att leka nära detta området och vem vet snart kan denna man kom ner i vårt område. Ska man våga skicka ut sina barn på gatan för att leka eller inte???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar